מה זה קידום אתרים שחור?
טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) של כובע שחור מכוונת, בבסיסה להשגת תוצאות טובות לאתר במנועי החיפוש. שתי הטכניקה שואפות לזכות באתר בדירוג גבוה יותר כאשר מישהו מזין שאילתת חיפוש או מספר שאילתות שונות. לאחר מכן, אם לאתר יש חשיפה גבוהה – כלומר הוא מדורג בעמוד הראשון, או במקום קרוב – יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יבקרו באתר.

קידום אתרים בכובע שחור הוא קבוצה של פרקטיקות לא חוקיות או לא אתיות שאדם או קבוצה של אנשים נוקטים בניסיון לשפר את תוצאות מנועי החיפוש עבור אתר אינטרנט או קבוצת אתרים.

אסטרטגיית כובע שחור ממקסמת את הרווחים לטווח הקצר עבור אתר אינטרנט על ידי ניצול פערים, מגבלות או נקודות עיוורות באלגוריתמים של מנועי החיפוש. זה כרוך לעתים קרובות בשיטות ספאם.

פרקטיקות אלה משתנות עם הזמן כאשר מנועי החיפוש מתחכמים לתוכניות כובע שחור. להלן כמה מהטכניקות הנפוצות ביותר שנמצאות בחפיסת הקלפים של הכובע השחור:

מילוי מילות מפתח: אתרים רוצים לדרג עבור מילות מפתח מסוימות. מילוי מילות מפתח כולל יצירת דפי אינטרנט ותוכן עם נפח מוגזם של מילות מפתח בניסיון לשלוח אותות מוגברים של מילות מפתח למנועי החיפוש. זה אמור לגרום לאתר לדרג טוב עבור מילות המפתח.
הסתרת מילות מפתח: בדומה למילוי מילות מפתח, הסתרת מילות מפתח כרוכה בשינוי צבע הגופן של הטקסט כדי להפוך אותו לבלתי נראה לעיניים אנושיות. מילות המפתח הבלתי נראות אמורות להטעות מנוע חיפוש לתת לדף האינטרנט ולאתר אליו הוא שייך דירוג טוב במנועי החיפוש.
ספאם קישורים בשדות הערות והודעות בפורום: האינטרנט הוא רשת של היפר-קישורים. כדי לנסות ולתמרן מנועי חיפוש עם קישורים, ידוע שמתרגלי קידום אתרים בכובע שחור מכניסים קישורים לדפי אינטרנט בשדות הערות של פוסטים בבלוג ובפורומים, מתוך אמונה שקישורים אלו ישלחו אותות חיוביים למנועי החיפוש.
הפניות מטעות: אם דף אינטרנט מיושן או מקולקל, מנהל האתר עשוי להפנות את המשתמש לדף אחר. הפניה מטעה שולחת את המשתמש לדף שבו הוא רואה תוכן שונה ממה שסורק האינטרנט של מנוע החיפוש יכול לקרוא.
תוכן אוטומטי/תוכן מגורד: זהו תוכן שנוצר על ידי בוט מתוך כוונה לשטות במנועי החיפוש.
הסוואה: בדומה להפניות מחדש מטעות, הסוואה כוללת הצגת תוכן שונה למשתמש מאשר לבוטים של מנועי החיפוש.
ישנן שיטות רבות אחרות של כובע שחור, כולן עם אותה מטרה: לרמות את מנועי החיפוש כדי לתת לדף אינטרנט דירוג טוב יותר ממה שמגיע לו.